המצב ב-NFL

לא אכביר במילים על כל מה שאנחנו, צופי ה-NFL, חווים העונה. אכנס ישר לעובי הקורה לפי הסדר הבא:
1. השביתה וההשלכות.
2. טים טיבו.
3. גרין ביי פאקרס.
4. קצת על ה-NFC מזרח ועל פילדלפיה כמובן.

אם יצוצו לי נושאים במהלך הכתיבה אשאיר אותם לסוף.

השביתה וההשלכות
לפני שהעונה התחילה הייתה שביתה. אני מניח שעצם העובדה שקיבלנו עונת פוטבול היא מקור לשמחה עצומה, אבל אני חושב שאחד הדברים שידברו עליהם בפגרה הקרובה (לא מתכוון לדכא, אבל אנחנו מתקרבים לרגע הזה) הוא אפקט השביתה. הרי אם נסתכל על קבוצות שהיה מהן ציפיות לא נמוכות בכלל כמו טנסי, אטלנטה, פילדלפיה, טמפה ביי ואוקלנד אז גילינו קבוצות עם המון כישרון ומעט ביצועים.

אני לא מתכוון להתייחס לכל קבוצה ולפרט את רשימת הבעיות כי קודם כל, זה לא מעניין אותי מספיק כרגע כשיש עונה עם סיפורים הרבה יותר מעניינים, ובנוסף לזה כמו שציינתי בהתחלה, הסיבה שהעלתי את זה היא נושא השביתה. כן אציין שאוקלנד למשל, ששיחקו טוב עד שאיבדו את הקורטרבק שלהם עקב פציעה רק הוכיחו כמה השביתה השפיעה על כל מה שאנחנו רואים השנה.

נכון, השביתה פגעה בכל הקבוצות באותה מידה, אבל אני לא מטיל ספק על זה. אני אומר שאת ההשלכות של השביתה התחלנו להבין רק מנקודת זמן כלשהי בזמן העונה.

כל הקבוצות שציינתי מאוד מאכזבות העונה. מצד שני, סיפורי סינדרלה כמו סן פרנסיסקו שהמון שנים מצפים מהם להרבה ולא מקבלים כלום הם הבשר האמיתי של הליגה. שחקן כמו קאם ניוטון שגורם לאסופת שחקנים (שנראתה) אקראית עד לא מזמן להתחבר לקבוצה זה סיפור מעניין שעוד ידברו עליו. כמובן יש את סיפורי טים טיבו לפני השינה שארחיב עליו מיד, אבל הנקודה ברורה – השביתה הצליחה לאזן את הכוחות העונה.

טים טיבו
אני אתחיל ואציין שאין לי שום דבר נגד דנבר או טים טיבו. הבעיה שיש לי היא עם התקשורת שגורמת לטים טיבו, הילד הטוב, להיראות כמו אלוהים (סליחה טיבו).  מאז שטיבו הפך לקורטרבק הפותח דנבר מנצחת. עובדה יבשה שאין מה להתווכח עליה כי אי אפשר. מאז שטים טיבו קיבל את המפתחות דנבר משחקת כמו קבוצה אמיתית. למרות כל זאת – אפשר להבין מה רוצים מטיבו?

טים טיבו משחק כמו שחקן רוקי קלאסי. הוא אמנם לא נוטה לאבד את הכדור יותר מדי, אבל רואים שהשביתה ומחסור באימונים ומחנות אימונים לא הצליחו לעזור לו. הוא מאוד אוהב לרוץ ולשכוח שהוא קורטרבק, ורוב המשחקים שלו עומדים על אחוזים נוראיים – 50-60 אחוזי השלמה וזה אחרי שלפחות בחצי משחק הם היו נמוכים יותר.

אבל שוב, אין לי בעיה עם טים טיבו. אין לי בעיה עם ג’ון פוקס שמאמין בו ובינתיים הולך לו לא רע בכלל, רק תפסיקו לעשות מטיבו אלוהים. אני מקווה בשבילו שהוא ילמד להשתפר, כי כרגע המון קבוצות פשוט לא יודעות לאכול את טים טיבו ואת סגנון המשחק המיוחד שלו וזה נותן המון יתרון לדנבר, אבל בדיוק כמו התקפת הווילד-קט של מיאמי לפני כמה שנים שעשתה אפקט מאוד מבלבל בליגה, גם טים טיבו יצטרך להתאים את עצמו לליגה המקצוענית שבה הוא נמצא.

מיאמי שהצליחה מאוד בזכות התקפת הווילד-קט נמצאת באותו מקום שהייתה לפניו – במקום מאוד נמוך בליגה. אם דנבר לא יעזרו לטים טיבו לשחק כמו מקצוען (וכן, לתת לקורטרבק שלך לזרוק 8 מסירות במשחק שלהם לא תורם בכלל) דנבר תמצא את עצמה במקום שבו הייתה בעבר.

ומילה טובה על דנבר – קבוצה כמעט שלמה עם הגנה שמחזיקה משחקים קשים, התקפה שיודעת לתפקד ברגע האמת, וגם הספשל טים מצליחה לפרגן. במשחק האחרון מול שיקגו אין ספק שהשחקן שניצח לדנבר את המשחק הוא הבועט שהצליח להבקיע בזמנים מכריעים וממרחקים גדולים – כמו גדול.

גרין ביי פאקרס
פעם מזמן, היה קורטרבק בשם ברט פארב. קצת עצוב לי לחשוב שבכזאת קלות רודג’רס גורם לנו לשכוח אותו, אבל מגיעות הרבה מחמאות לרודג’רס ובכלל לגרין ביי על מה שהם עושים בליגה.

ליתר דיוק – הם בליגה משלהם. פשוט מדהים לראות אותם משחקים. מכונה משומנת מאוד. אולי קשה לי להאמין שזה יחזיק עוד הרבה שנים כשטום בריידי עדיין משחק טוב מאוד עם הגנה צעירה, אחרי שרק לפני כמה שנים הגיע לסופרבול עם מאזן מושלם. אם גרין ביי יצליחו לזכות בסופרבול עם עונה מושלמת, נזכה להמון השוואות לניו-אינגלנד בפגרה הקרובה.

אני פשוט לא מסוגל למצוא מילים נוספות כדי לפרגן לגרין ביי חוץ מלהגיד להם שהם פשוט מעולים.

ה-NFC מזרח ופילדלפיה
אפשר להגיד שמבחינת פילדלפיה העונה הזאת כולה אכזבה. מה שמדהים בכל זאת זאת העבודה שעל אף השליטה של ניו-יורק בבית כולו, דאלאס עדיין יכולה לקחת את אליפות הבית, ואפילו פילדלפיה יכולה במצב מאוד מסויים גם כן. כן, נפלאות ה-NFC מזרח.

איליי מאנינג וניו-יורק משחקים מאוד טוב השנה. יש כאלה שאומרים שהוא משחק ברמת MVP. דאלאס מצד שני לא משחקים טוב באופן עקבי והם מאחוריהם בהפרש של משחק אחד. מצד שלישי, דאלאס בדצמבר כבר יותר מעשור לא מצליחים לשחק טוב. מה זה אומר על ניו-יורק? נחכה ונראה מי הקבוצה שתעלה לפלייאוף.

אני באופן אישי לא מאמין שאנדי ריד יפוטר. אני לא מת על ההחלטות שלו גם כן, אבל מאוד קשה להגיד אם הוא הסיבה שהקבוצה ששווה כל כך הרבה כסף ויש בה כל כך הרבה כישרון משחקת כמו שהיא משחקת בגללו. אני מאמין שזה עוד חלק באפקט השביתה.

ההתקפה סה”כ הייתה בסדר. יש דברים שצריך לשפר כמו ניצול מצבים ברדזון, איבודי כדור מטופשים ולנסות לאזן את המשחק כמה שיותר בין הריצה למסירה כדי להפוך את ויק ומקוי ליעילים כמה שיותר. נוסיף שני בועטים שהם רוקי’ס למשוואה וכל מה שצריך לקוות ששנה הבאה יהיה טוב יותר.

יהיה מעניין לראות איך כל עניין דישון ג’קסון יתפתח לאחר סיום העונה, אבל עוד חזון למועד.

הגנה כזו רכה לא ראיתי הרבה זמן מפילדלפיה, וזה גורם לי לחשוב שמה שחסר לפילדלפיה באמת זה מישהו כמו בראיין דוקינס שהנהיג את ההגנה הזו. צריך גם להעיף כמה שחקנים שבאמת לא הראו משמעת עצמית גבוהה במיוחד, אבל זה בתנאי שניתן למצוא חלופה ראויה. הרבה דברים לחשוב עליהם.

אני אסכם את כל הפוסט בכמה משפטים קצרצרים: יש לנו עונה מרתקת מכל מיני סיבות שונות. אין ספק שהרווחנו עונה נדירה. אחרי שהעונה תיגמר נוכל באמת להסתכל לאחור ולהבין כמה מיוחד זה היה, במיוחד אחרי כל הפגרה שעברנו.

חבל שהעונה עומדת להיגמר.

כתיבת תגובה

