עונה חדשה

פספסתי  את הטיימינג לכתוב על שבוע 1, אבל האמת שאני בקביעות מתקשה לעכל את שבוע 1 בכל מקרה. במיוחד אחרי פגרה כמו שעברנו עם השביתה. כן, השביתה. לא אאריך במילים מלבד זה ששבוע מספר 1 הציג כמה הפתעות שאדבר קצת עליהם תוך כדי הכתיבה על שבוע 2.

רק אתנצל על הכתיבה השטחית מאחר שהמשחקים יושבים לי בראש מלפני כמה ימים ואני כבר לא זוכר את כל מה שראיתי ורציתי לכתוב. בנוסף, העייפות הנוכחית שלי מקשה מאוד.

נתחיל.

שבוע 2

אני באמת שוקל איך להתחיל. האם בתור אוהד פילדלפיה אני צריך להתחיל ולכתוב על פילדלפיה? האם אני צריך לכתוב על ניו-יורק ג'איינטס שהגעילו אותי ממש? אני חושב שאני אתחיל בפסקה על אוקלנד ובאפלו.

המשחק בין אוקלנד לבאפלו היה משחק מעולה מהמון סיבות. קודם כל, דרן מקפדן הוא ללא ספק רץ אחורי מהטובים שיש. הוא מהיר בצורה נדירה והוא מאוד חזק. מקפדן עוזר מאוד לג'ייסון קמפבל לקבל עוד קצת זמן להשלים את המסירות שלו. בנוסף למקפדן ג'ייסון קמפבל קורטרבק לא רע בכלל שוושינגטון לא כל כך התאימה לו מסיבה כזו או אחרת. אני טוען שאם לריידרס היו עוד 25 שניות על השעון, יש סיכוי טוב שאחד הבועטים הטובים בליגה, סבסטיאן ג'ניקובסקי, היה מחזיר לאוקלנד תקווה.

לגבי באפלו – בשבועיים הראשונים פיצפטריק שיחק מעולה. באפלו התעללה בקנזס סיטי וכנראה שבקנזס המצב יותר גרוע אחרי מה שדטרויט עשו להם כי המאמן שלהם עובר לכסא החם(ועוד ארחיב על דטרויט). חוץ מפיצפטריק ששיחק מאוד טוב,  הרסיבר סטיב ג'ונסון היה כלי חשוב מאוד עם ניתור מדהים. לא לשכוח את פרד ג'קסון וסי ג'יי ספילר, הרצים האחוריים שמשחקים גם כן מאוד טוב. צריך לצפות לעונה מעניינת משתי הקבוצות שצצו משום מקום, אבל כנראה שזה עוד אחד מנפלאות השביתה.

דבר אחרון – נכון, היו הרבה נקודות ונראה שההגנות לא היו קיימות במשחק, אבל אני חושב שככל שהעונה תתקדם שתי הקבוצות יסיימו משחקים עם פחות נקודות. אלה שתי קבוצות שכצופים מהעשור האחרון אנחנו לא ממש מכירים את ההתקפות שלהן, על אחת כמה וכמה שאר הקבוצות בליגה.

כמה מילים על דטרויט – So far so good. לדטרויט יש הגנה טובה מאוד, אבל הסיפור האמיתי הוא מת'יו סטפורד שמראה בגרות משמעותית. קלווין ג'ונסון מאוד שמח לקבל קורטרבק שיכול לעזור לו לתפוס  כדורים באנדזון, במיוחד שג'אביד בסט יושב לו שם מאחורה וממתין לאור יום מהאופנסיב ליין המרענן של דטרויט.

אני מסתכל על המאזנים ב-AFC צפון ואני תוהה – 4 קבוצות עם מאזן 1-1. מתי פעם אחרונה הבית הזה היה בשוויון מוחלט בשבוע מספר 2?

מת'יו סטפורד - יושיע את דטרויט?

אני חייב רגע לעצור. 

וושינגטון קבוצה עם פוטנציאל כבר כמה שנים, אבל מי האמין שרקס גרוסמן באמת ישחק בצורה טובה. כשאני אומר טובה, אני מתכוון שרקס מאוד אוהב להרגיש את את טעם הדשא בתור קורטרבק. ברור שיש קשר ישיר לאופנסיב ליין, אבל גם קורטרבקים עם אופנסיב ליין-ים גרועים לא היו נראים לי רכיכות כמו ג'יי. סלח לי ג'יי, אני רק אומר את המציאות מעבר למסך. ולמרות זאת, בשני המשחקים הראשונים רקס היה נראה מאוד שליו ומפוקס. אני מעריך את זה. וושינגטון משחקים הגנה טובה מאוד ולמרות שהם היו קרובים להפסיד את המשחק מול אריזונה, הם ניצחו אותו. זה נותן להם עוד שבוע להתכונן ולהיות יותר טובים.

ואם ב-NFC המזרחי עסקינן, אז אכתוב על המשחק של יום שני: כשראיתי את המשחק מול סנט לואיס הבנתי שכנראה סנט לואיס לא ינצחו. זאת לא הנקודה. הנקודה היא שכששני השחקנים של הג'איינטס זייפו פציעה בשביל לעצור את התקפת ה-נו האדל של הראמס זה הבנתי שהג'איינטס אפסים משני הצדדים של הכדור.

מילא זה שההתקפה של הג'איינטס נראית לא משהו כבר שבועיים, אבל הם מצליחים להיאבק איכשהו עם פוקסים של איליי וכל מיני מהלכים נקודתיים בהגנה – עם זה אני יכול לחיות. בואו גם נזכור שכנראה שהראמס חשבו שכבר חג המולד כי הם לא הפסיקו לחלק מתנות בצורת כדורים ונקודות לג'איינטס (שכאמור, היו צריכים קצת עזרה), אבל זה שהג'איינטס כל כך איטיים וכנראה שגם לא כל כך בכושר שהם היו צריכים לזייף פציעה בשביל לעצור את השעון – זה כבר ממש לא בסדר.

קראתי שנכון להיום לליגה אין הנחיה ברורה מה לעשות במקרה כזה (כי מה לעשות – זה לא אמור לקרות בפוטבול). זה קצת מבאס אותי. ממש רציתי שהליגה תגיב על המהלך המפגר הזה של 'לשחק אותה פצוע'. כל מה שאני רוצה עכשיו זה לראות אותנו מנצחים בקלות את ניו-יורק ביום ראשון, לראות את הבוקרות של דאלאס מנצחות את ניו-יורק וגם את וושינגטון דד-סקינס מנצחים את ניו-יורק. ממש עצבן אותי המהלך הזה.

אני מקווה שזה לא ניצוץ שיתחיל שריפת ענק של פציעות סרק.

אז מה אם אני אוהד את פילדלפיה? זה כבר מעבר לספורט. זה לא כדורגל. זה אמור להיות משהו שכיף לצפות בו (ויסלחו לי אוהדי הכדורגל).

ועכשיו – פילדלפיה נגד אטלנטה. המשחק מול אטלנטה הראה שאטלנטה מאוד מאוד חלשה. המזל של אטלנטה שמייקל טרנר נפל על הגנה בהתהוות, אבל קשה לי לראות את אטלנטה מוציאה נצחונות בשבועות הקרובים מול טמפה ביי, גרין ביי וקרולינה (השמטתי בכוונה את סיאטל).

טוב, סטיתי קצת מפילדלפיה – מייקל ויק משחק תפקיד מאוד יסודי בפילדלפיה. הפציעה שלו אמנם עזרה לאטלנטה לנצח את המשחק, אבל מצד שני מייק קפקה הראה שהוא העתיד הירוק של פילדלפיה. האופנסיב ליין של פילדלפיה היה טוב מאוד לאורך כל המשחק. קצת חבל שהאופנסיב ליין הוא זה שגרם לפציעה של ויק, גם אם בעקיפין.

לא דיברתי על הפציעה כי לא רציתי להתחיל להתבכיין (ואני לא מתכוון להתחיל עכשיו), אבל אני חייב להגיד שכשזה קרה – דז'ה וו. מישהו זוכר? פילדלפיה, תחילת עונה, פציעה? כן, אז זה היה קוב, ובזכות הפציעה קיבלנו את ויק. אני לא מתכוון להתחיל קונספירציות. מייקל ויק יהיה הקורטרבק של פילדלפיה לתקופה הקרובה. אבל האם כל שנה ייפצע שחקן משמעותי בתחילת העונה? סתם תהייה.

ההגנה של פילדלפיה בכלל והגנת הריצה בפרט פותחת את המשחקים בצורה איומה, ומשתפרת ככל שהמשחק מתקדם, אבל זה לא מספיק. חייבים בפילדלפיה לעשות משהו כדי להצליח לעצור ריצות. הדיפנסיב ליין היה מדהים בכל מה שקשור לסאקים ובכלל ללחץ על הקורטרבק, אבל צריך להתאמץ יותר. למה? כדי להרתיע. אני חושב שכח הרתעה יכול מאוד לעזור לפילדלפיה. קצת אנרגיה לשחקנים לא תזיק.

פילדלפיה, תחילת עונה, פציעה. שוב פעם?

נכון, לא דיברתי על דברים מעניינים נוספים כמו דאלאס, ניו איגנלנד ואינדיאנפוליס, אבל יהיה לי זמן לזה בשבועות הקרובים. לא אשכח.

צריך לראות מה יקרה בליגה כולה עם שלל ההפתעות שאנו חווים. צריך לעקוב אחרי פילדלפיה. יש עליה הרבה לחץ העונה. קבוצת החלומות. יהיה מעניין.

כמה שאלות פתוחות לסיום:
1. האם שיקגו במקום השלישי במאזני הכוחות בבית הצפוני?
2. האם רקס גרוסמן יכול להיות הקורטרבק השני הכי טוב השנה בבית המזרחי?
3. מי ינצח את הבית המזרחי ב-AFC?
4. יכול להיות שטנסי סוף סוף הצליחה למצוא מנהיג?

להשאיר תגובה

