ויק משפיע ואנדי מפתיע

הנה, זה קרה. מייקל ויק לקח לקווין קוב את תפקיד הקורטרבק הפותח. אנדי ריד כינס ממש לפני שעה מסיבת עיתונאים. בשביל קווין זאת לא הייתה מסיבה אני מניח.

אותי המהלך לא הפתיע בכלל, אבל הפתיע אותי שאנדי סוף סוף קיבל החלטה עם ביצים (ואולי זה ישפיע על קבלת ההחלטות שלו בשארית העונה).

מה שראיתי ממייקל זה ניצוץ שקווין לא הביא. ביטחון, מה שקווין לא הביא.

קשה להסביר כשזה מגיע לספורט מה אנרגיה והשראה ששחקן אחד נותן לשאר הקבוצה יכולים להביא, אבל אני מניח שאתם יכולים להבין. מייקל ויק פשוט עושה את כל מה שהשחקנים בפילדלפיה היו צריכים לקבל מהקורטרבק שלהם.

מה שמאוד משעשע במה שקרה בחצי שנה האחרונה זה שפילדלפיה שחררו את מקנאב, אמרו שהם רוצים את קווין קוב כי הוא העתיד של הקבוצה כשמתחתיו ויק. למה זה מצחיק? כי בסופו של דבר, ויק קיבל את התפקיד – ואם יש שני שחקנים בליגה בתקופה הזאת שמשחקים באיזשהו דימיון ביזארי באופן דומה אחד לשני, הם דונובן מקנאב ומייקל ויק – שני קורטרבקים עם יד קטלנית, ורגליים מהירות. לשניהם יש פחות או יותר את אותו סגנון.

אז למה אנדי ריד עשה טרייד על מקנאב? כי טעויות עושים, ואולי גם משלמים עליהן.

אני מאמין שהמשחק מול ג’קסונוויל לא יהיה קשה במיוחד (במיוחד לאור מופע האימים של ג’רארד ביום ראשון מול סן דייגו). אני כן חושב שאסור לעשות את הטעות שאנדי ריד עשה ביום ראשון מול דטרויט – להוריד את הרגל מהדוושה. כן, אני יודע שזה לא יהיה מחזה יפה, אבל צריך לדרוס ולרמוס את ג’קסונוויל בשביל ליצור אפקט הרתעה.

יכולים לספר לנו עד מחר שקבוצות יילמדו לעצור את מייקל ויק, אבל דבר אחד כל אוהד פוטבול אם לא חובב פוטבול יודע – יש עוד 10 שחקנים על המגרש.

michael_vick_eagles

אין דרך אמיתית לעצור שחקן כמו מייקל ויק מלבד סאקים.

הוא הפך בשנתיים האחרונות לאותו מייקל ויק שאנחנו מכירים, רק עם הרבה יותר שכל. הוא לא יוציא מהלך בכח ויעדיף לקבל את הסאק, אבל כשלא ימצא אל מי למסור ינסה לעשות מהלך בעצמו. אפשר להבין מלצפות בו שהוא מעדיף את הפוקט, ואומר לכולם שהם מוזמנים לנסות להפיל אותו, אבל שייקחו בחשבון שזה עלול לעלות להם בהרבהה יארדים.

עצם העובדה שאני יודע שהוא הסיכוי הטוב ביותר של פילדלפיה להביא הכי הרבה ניצחונות העונה, יעזור לתחושה הכללית. לא רק שלי, של כולם. הרי להפסיד עם קורטרבק פחות טוב ולהרגיש פספוס זה אחד הדברים הכי מעצבנים שיש. אם לא נצליח עם ויק, לפחות נדע שזה הכי טוב שאפשר מבחינה התקפית.

מייקל ויק אמר במשחק שבו הוא החליף את קווין קוב, במסיבת עיתונאים, שהדבר היחיד שהוא חושב זה שאם הוא היה משחק ארבעה רבעים ולא רק שניים, אולי היה להם סיכוי טוב יותר לנצח את גרין ביי. אני מקווה שהוא צודק.

צריך לזכור שהקבוצה מאוד צעירה. אני מקווה שויק יצליח. גם אם לא פלייאוף העונה, שיישאר בקבוצה ושבכמה שנים הטובות שנשארו לו, יצליח לעשות בפילדלפיה היסטוריה. זה יכול להיות מחזה מעניין, לראות את מייקל ויק שהפסיד בגמר ה-NFC מול פילדלפיה בשנת 2004, שהפסידה באותה שנה לניו-אינגלנד בסופרבול – זוכה באליפות עם הקבוצה שהדיחה אותה ושהפסידה בעצמה.

יהיה אפשר לקרוא לזה סגירת מעגל… לא?

להשאיר תגובה

