המחזור שהיה, והמחזור שיהיה

טוב, אני רגוע. מחזור הפתיחה של ה-NFL נגמר ביום שני (או שלישי לפנות בוקר לפי שעון ישראל), והאמת שהיה שווה כל רגע.

 זה התחיל בפציעה של טום בריידי, הקורטרבק של ניו-אינגלנד פטריוטס. האמת, שאין לי בעיה עם הפטריוטס באופן אישי. אני דווקא הייתי בעד לראות את קבוצת ההתקפה הטובה אי פעם, לפחות עד יום ראשון, במלוא הדרה. הבעיה שלי עם הפטריוטס היא שעושים מהם הרבה מעבר למה שהם באמת. בסך הכל, אסור לשכוח שבסופה של העונה, הם הפסידו (את הסופרבול).

אני לא אשקר, אבל בתור אוהד פילדלפיה איגלס, קצת התבאסתי לראות את דאלאס משחקים נגד קליבלנד, כי נאי יודע שביום שני הקרוב זה יהיה לא פשוט לעצור את משחק הריצה שלהם. כאב ראש לא קל יש לג'ים גונסון, מתאם ההגנה של האיגלס. בכל מקרה,  היה גם את ברט פארב שהצליח לשכנע במשחק מצויין עם 2 טאצ'דאונים, אבל הוא לא היה הסיפור המרכזי. הסיפור המרכזי היה שמשנת 92' לא פתח קורטרבק חדש חוץ מברט פארב במדי גרין ביי פאקרס. ביום ראשון זה קרה. ועכשיו, כשברט פארב משחק בקבוצה אחרת והוכיח שלא היה שווה לשחרר אותו לניו-יורק ג'טס, ארון רודג'רס הצליח לשמור על פה נקיר מקיא, ולא נחנק במשחק הראשון שלו כקורטרבק פותח מול מינסוטה וייקינגס (יריבה מבית) במשחק מאנדיי נייט.

היה מחזור מצויין, באמת. בתור אוהד פילדלפיה, אשמח לחזור רגע לניצחון של פילדלפיה על סנט לואיס. במילה אחת, וואו! כ"כ הרבה התלהבות בהתקפה של פילי לא ראיתי המון זמן. גם במשחק הכי טוב של העונה הקודמת נגד דטרויט ליונס (שהיה משפיל לדטרויט בגלל התבוסה, ולפילדלפיה בגלל המדים המוזרים שלבשו), לא ראיתי את הרעננות הזאת בהתקפה. קודם כל, כיף לקבל את דונובן מקנאב מלא ביטחון עצמי, לא פצוע ומדוייק מאוד.  הצליח להתחמק אפילו מתאקל בזריזות האופיינית לו, שלא ראיתי ממנה כבר המון זמן. גם האופנסיב ליין בהנהגתם של ג'ון רניין (תאקל ימני) וטוד הרמנס (גארד שמאלי) נראה טוב מאוד. מול דאלאס זה לא יהיה קל כמו נגד הראמס, אבל גם אם הם יתנו למקנאב חצי מהזמן שהיה לו נגד הראמס לזרוק כדור, אני בטוח שיהיה בסדר.

כל הפגרה דיברו כל אוהדי פילדלפיה (כן, גם אני) על מצב הרסיברים הבעייתי שיש לקבוצה. מה עוד שעכשיו כשקווין קרטיס פצוע, זה היה נראה לכמה ימים יותר נוראי. מסתבר שטעינו, ובגדול. במהלך טרום העונה היה ניתן לראות סוג של ניצוץ חדש בעמדת הרסיברים – דישון ג'קסון. נבחר בסיבוב השני של הדראפט. בחור לא גבוה במיוחד (177 ס"מ), אבל אתלט ברמה גבוהה מאוד. במשחק ביום ראשון, מקנאב חילק כדורים ליותר מ-100 יארד לחמישה רסיברים שונים כ"א! מתי בפעם האחרונה זה קרה? אין לי מושג. לא נראה לי שזה קרה. מקנאב סיים עם 361 יארדים בסטטיסטיקה – מדהים!!!

על בראיין ווסטברוק אין הרבה מה להוסיף – הוא מייצג את כל החוכמת משחק של ההתקפה הנפלאה הזאת. עדיף פשוט לחפש סרטונים שלו ביוטוב. בלי מילים.

לגבי ההגנה – מעבר להתחזקות משמעותית עם אסנטה סמואל, היה חשוב לראות את ההתבגרות של שלושת הליינבקרים הצעירים של הקבוצה. בריידי, גוקונג וגייט'ור. שלושתם נראו מצויין, חסרי מעצור מנטלי ויודעים מה לעשות בכל מצב. הסקנדרי נראה טוב מאוד. בראיין דוקינס מצויין כמו תמיד, ומנסה להיות מעורב בכמה שיותר תיקולים, ליטו שפרד, שלדון בראון ואסנטה סמואל הם שלושת הקורנרבקים הטובים בליגה כשהם על המגרש ביחד, ואפשר להגיד שאני די רגוע. גם קו ההגנה נראה לא רע בכלל, אבל מול האופנסיב ליין הרקוב של הראמס, קשה לקבל אינדיקציה כלשהי. המבחן הגדול יהיה מול דאלאס, ביום שני.

אז מה יהיה בדאלאס? לדעתי, התוצאה תהיה גבוהה. ההימור שלי הוא 34-24 לפילדלפיה כשמקנאב מוסר יותר מ 200 יארד. אני לא אומר שיהיה קל. אני גם צופה שמקנאב יראה את הדשא מקרוב כמה פעמים, אבל אני לא מאמין שטוני רומו מסוגל להתעלות נגד הגנת הסקנדרי המנוסה של פילדלפיה. נכון, דאלאס המועמדת להגיע לסופרבול השנה, אבל עם כל זה שהיא Way to Overrated, ובפילדלפיה לא עשו יותר מדי רעש בפגרה, אני מאמין שפילדלפיה תמצא את נקודות התורפה של דאלאס במינון הנכון.

האתגר הגדול ביותר לפילדלפיה יהיה לעצור את משחק הריצה המדהים של דאלאס. אסור לשכוח למרות כל הפרגון לשלושת הליינבקרים של פילדלפיה, שלשחק בדאלאס מול דאלאס זה ממש לא פשוט. אני חושב שמשחק ההחזרה של פילדלפיה עלול לעשות בסופו של המשחק את ההבדל בין ניצחון להפסד. דישון ג'קסון וקווינטין דמפס, מחזירי הבעיטות של הקבוצה, הראו שהם מסוגלים לעשות נפלאות בכל מה שקשור למשחק ההחזרה של פילדלפיה. אגב, דישון ג'קסון צריך להרים את עצמו אפילו עוד יותר למרות היותו רוקי. דאלאס היא לא שכונה. זה הולך להיות קשה גם בתור רסיבר ואפילו עוד יותר בתור מחזיר בעיטות.

שיגיע כבר יום שני.

להשאיר תגובה

