מה יותר גרוע? כדורגל ישראלי או אוהדיה של בית”ר?

אז יש אלופה – בית"ר ירושלים. וואו. מרגש.בעצם זה לא מרגש. זה אולי מרגש את 20,000 הצופים שבאו לאצטדיון, אבל פחות מרגש את שאר האוהדים בבתי החולים.

למי איכפת מי היא אלפות ישראל לאחר מה שקרה אתמול בטדי? האמת שזה לא מעניין אף אחד. אז בסוף העונה, במחזור האחרון נראה את הבנאר של ערוץ 10 בתחתית המסך "בית"ר 014 ירושלים אלפות המדינה לשנת 2006/2007".

אני ממש לא אוהב כבר את בית"ר ירושלים. איפה נמצא בדיוק כל מפעל הספורט הזה כשאוהדי הקבוצה נפצעים? איפה הערכים שצריכים לעמוד אל מול בעלי הקבוצה (רמז: איש עסקים[?] יהודי) כשהם רואים דבר כזה?

במחשבה שניה, אולי למעשה כוונת החגיגות שרצו לעשות אוהדי בית"ר ירושלים היו אמורות לפצות על הליגה הכי משעממת על פני כדור הארץ. ליגה שבה הכל ידוע מראש – ליגה ללא עניין, ללא כסף ועם קהל שעושה טובה שבא למגרשים. אולי בסך הכל הם באו לעורר קצת את ענף הכדורגל בארץ. אולי הם פשוט אוהדים נחמדים מאוד שבאו להראות בפריים-טיים-ישראלי מי הקהל הכי טוב בארץ.

חבל מאוד שלא הצליחו להראות את זה, אלא ההפך הגמור. לא רק אני חשוב ככה – תראו מה השחקנים שלכם, שחקני בית"ר ירושלים אמרו. אתם בטח כבר יודעים שברק יצחקי אמר שהוא כמעט התעלף. זה לא רק אני, האדם שלא מבין כלום בכדורגל שאומר לכם את זה – אלה השחקנים של הקבוצה שאתם אוהדים!

אולי אין פה 20 ארקדים גאידמקים שיעשו את ההבדל, אבל איפה הרצון? אפילו ליגת הכדוריד, שהיא חצי מקצוענית יותר מעניינת מכל ליגת העל בכדורגל. על הכדורסל בכלל אין מה לדבר – עדיף בייסבול.

הכדורגל פה ברמה כ"כ עלובה שלפעמים אני מעדיף לצפות במוקדמות גביע סין בכדור-מים (תנסו לחשוב על זה בטון של רון קופמן כשהוא אומר את זה – זה די מצחיק).

אבל ברצינות, אנחנו מתנהגים כמו מדינה בלי ערכים, אנכריסטית וללא חוקים (אולי זה מה שאנחנו באמת) וטוב בטוח לא יצא מזה. אולי במקום שיעורי "חינוך" בבתי הספר כדאי להוסיף שעת ספורט ולהתחיל ללמד את הדור הצעיר שלפעמים כשמישהו נופל , זו לא בושה לתת יד.

אולי סוף-סוף הדור הצעיר ילמד משהו חיובי לשם שינוי חוץ מלא לעשן סמים, להשתמש בקונדום ולדבר על דברים אחרים.

לסיום, אני לא מבין משהו מאוד פשוט שקורה בבית"ר ירושלים – ואני מחפש תשובה – למה אתם הקהל הכי פרובוקטיבי שידעה מדינת ישראל? אני לא מבין, מה, כדי להיות אוהד שלכם אתם מעבירים ילדים צעירים טקס של "זריקת אבן על שוטר" ? עד כדי כך?

בכלל, האוהדים של בית"ר ירושלים לא מכירים במעט את היסטוריית הקבוצה ונולדים לתוך מציאות של "אם-לא-זורקים-אבנים-לא-אוהדים-אמיתיים", וזה גרוע – לפחות ככה זה נראה מהצד.

אני כבר לא יודע מה יותר גרוע – הכדורגל הישראלי או אוהדי בית"ר ירושלים. אין לי מושג מה יותר גרוע ויש לי חבר אוהד בית"ר. מעניין מתי יבינו שהמעגל בספורט מורכב מאוהדים וקבוצות – ובינתיים כפי שרמת האוהדים נראת בארץ, עדיף שנחזור לצפות בליגת האלופות (ובפוטבול).

לפחות שם יודעים לחגוג אליפות.

3 תגובות

  1. גם אם הקהל של בית"ר טוב ובין אם הוא
    לא טוב, הוא בנה לעצמו מוניטין של מה שתיארתי.<br><br>אין ספק כי יש שם חבר`ה טובים, אבל החלק המוחצן לעין המתבוננים מייצג את החומר האנושי של האוהדים.

להשאיר תגובה

